Реалізація умовних конструкцій в середовищі Scratch. Повна та неповна форми умовних операторів
Навчально-діяльнісне середовище Scratch окрім інших алгоритмічних конструкцій, дозволяє успішно реалізовувати алгоритми розгалудження.
Блок команд Керувати містить команди для реалізації алгоритму розгалудження.
Якщо - неповна форма умовного оператора
Якщо ... інакше - повна форма умовного
оператора.
Завдання 1. Створити проект, в якому реалізований поворот об'єкта за годинниковою стрілкою при натисканні кнопки миші та поворот об'єкта проти годинникової стрілки, якщо клавіша миші не натиснена.
Перегляд exe-файлу для Завдання 1.
- Вставляємо об'єкт (спрайт). Можна використати спрайти з бібліотеки спрайтів, краще створити свій за допомогою вбудованого графічного редактора Scratch, або в іншому графічному редакторі (наприклад Gimp).
- Створюємо скрипт для нашого спрайта - послідовність команд, що визначають дії та порядок їх виконання.
- Запускаємо проект на виконання, тестуємо реакцію спрайту на натискання клавіші миші
Завдання 2. Перший об'єкт постійно рухається на сцені в пошуках другого об'єкта. В кожній наступній точці
його положення з'являється текстове повідомлення "Де ти?". Положення об'єкту в конкретний момент часу
визначається координатами х та y. Ці координати обираються методом випадкових чисел в діапазонах відповідно:
для х - від -200 до +200 , а для y - від -100 до +100. Якщо відбувається зіткнення з іншим, постійно
нерухомим об'єктом, то звучить звуковий сигнал та з'являється текстове повідомлення "Знайшов!"
Перегляд exe-файлу для Завдання 2.
- Створюємо перший об'єкт. В нашому прикладі - це літаючий кажанчик
- Створюємо другий об'єкт. В нашому прикладі - це непорушний бананчик
- Скрипт починаєтья циклом Завжди.
- Для реалізації руху використаємо команду переміщення об'єкту в точку, що визначається випадковими
координатами x та y
- Перевіряємо наявність події доторкування першого рухомого обєкту до другого нерухомого за допомогою
умовного оператора Якщо ...інакше
- В момент, коли перший об'єкт доторкується до другого, виконуються 2 команди: грає звук та з'являється
повідомлення "Знайшов"
- Коли відсутня подія доторкання, з'являється
повідомлення "Де ти?"
Скрипт для об'єкту кажанчик
- Запускаємо проект на виконання в неповноекранному режимі
Завдання 3. В проекті виконується розрахунок дискримінанту та коренів квадратного рівняння.
Перегляд exe-файлу для Завдання 3.
- Скрипт починаєтья циклом Завжди.
- Команда Надати...значення присвоює трьом різним змінним значення
коефіцієнтів квадратного рівняння
- Конструюємо вираз для обчислення значення дискримінанта
- За допомогою команди Говорити... впродовж ... секунд виводимо
повідомлення про значення обчисленого дискримінанта
- Конструюємо вираз для аналізу значення дискримінанта. Якщо значення дискримінанта менше 0, то виводимо повідомлення про те, що рівняння з такими коефіцієнтами не має коренів. У випадку, коли значення дискримінанта рівне 0, виводимо повідомлення про те, що рівняння з такими коефіцієнтами має лише 1 корінь. Формуємо вираз для обчислення цього кореня
- Конструюємо вирази для обчислення першого та другого коренів квадратного рівняння, якщо значення дискримінанта більше 0
- За допомогою команди Говорити... впродовж ... секунд виводимо
повідомлення про значення першого та другого коренів квадратного рівняння
Скрипт для обчислення коренів квадратного рівняння
- Запускаємо проект на виконання в неповноекранному режимі