Кафедра української словесності
Завідувач:
Ілясевич Наталія Валентинівна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист», Лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 1997».
Склад кафедри:
Біцан Ольга Анатоліївна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист».
Ворох Олена Миколаївна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист».
Даниляк Ольга Володимирівна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель».
Сущенко Інна Борисівна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист».
Петрова Інна Віталіївна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель».
Стеценко Ірина Володимирівна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист».
Кулєшова Любов Василівна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист».
Науково-методична тематика кафедри:
Індивідуально орієнтована модель навчання української мови та літератури за допомогою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес.
Основні напрямки науково-методичних розробок та досліджень:
- Принципи особистісно зорієнтованого викладання української мови та літератури в системі індивідуально орієнтованої моделі навчання.
- Формування дослідницьких компетентностей на уроках української мови та літератури.
- Використання методу проектів на уроках української мови та літератури в системі індивідуально орієнтованої моделі навчання.
- Групова навчальна діяльність учнів на уроках української мови та літератури в системі індивідуально орієнтованої моделі навчання.
- Формування та розвиток критичного мислення на уроках української мови та літератури в системі індивідуально орієнтованої моделі навчання.
- Використання принципів взаємодіючого навчання під час формування й розвитку культури мовлення учнів на уроках української мови та літератури.
- Впровадження елементів розвивального навчання в практику викладання української мови та літератури.
Публікації кафедри
- Ілясевич Н.В. Образ жінки-матері у творчості Кобзаря. Методична розробка уроку української літератури в 9 класі // Українська мова та література. – 1997.-Ч.19(35).
- Ілясевич Н.В. Урок-рольова гра за повістю І.С.Нечуя –Левицького «Микола Джеря» в 7 класі // Українська мова та література. – 1998.-Ч.48 (112).
- Ілясевич Н.В. Схеми аналізу поетичного та прозового творів у 5-11 класах //Українська мова та література. – 1999.-Ч.20(132).
- Ілясевич Н.В. Письменницький ідеал справедливої Української держави (за романом П.Куліша "Чорна рада”). Урок-семінар у 9 класі // Українська мова та література. – 1999.-Ч.29(141).
- Ілясевич Н.В. Та стежка до гімназії мені з дитинства рідна… Урок розвитку зв’язного мовлення у 8 класі // Українська мова та література. – 2005.– Ч.2 – 3(402-403).
- Ілясевич Н.В. Дорогою ціною… здобути бажану волю. Вивчення оповідання М.Коцюбинського "Дорогою ціною” у 8 класі // Українська мова та література. – 2007.-Ч.747(639).
- Біцан О.А. Знання мови – запорука творчих здобутків, успішного спілкування та суспільної активності в умовах реформування національної школи // Слов’янський вісник. Науково – практичний посібник. – 2009. - №1. - С.36 - 38.
- Ілясевич Н.В. Проблема викладання української мови. Кометентнісно зорієнтований підхід. Проблема наступності. // Українська мова та література. – 2014.-№18. - С.7-10.
- Ілясевич Н.В. Чи легко бути халамидником? Вивчення оповідання В.Винниченка // Українська мова та література. – 2007.-№18. - С.23-26.
- Ворох О. М. Вивчаємо дієприкметниковий зворот. Два плани-конспекти // Дивослово. - 2019. - №9. - С.10-17.
Додаткова інформація
1. Співпраця з Інститутом педагогіки АПН України:
- участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі вчителів-новаторів із проблем особистісно зорієнтованого навчання (Ілясевич Н.В., Ворох О.М.).
- Наукові консультації та тренінги під керівництвом старшого наукового співробітника лабораторії навчання української мови та літератури Інституту педагогіки АПН України, доктора педагогічних наук А.М. Фасолі.
- Практичні апробації моделей особистісно зорієнтованих уроків у 2004-2010 н.р. (Ілясевич Н.В.).
2. Участь у комісії з української літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (Ілясевич Н.В.).
3. Наші здобутки:
3.1. Результати ЗНО (рейтингові показники в Дарницькому районі).
- 2006-2007 н.р. – ІІІ місце (учитель – Сущенко І.Б.).
- 2007-2008 н.р. – І місце (учитель – Ілясевич Н.В.).
- 2009-2010 н.р. – ІІІ місце (учитель – Ворох О.М.).
3.2. Результати предметних олімпіад – ІІІ етап (рейтингові показники в м. Києві).
2009-2010 н.р. – Зайцев Б. (9 кл.) – ІІІ місце (вчитель – Антонюк Л.А.);
Антонюк С. (8 клас) – ІІІ місце (учитель Біцан О.А.).
Демченко М. (11 клас) – ІІІ місце (учитель Ворох О.М.).
3.3. Результати Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика – ІІІ етап (міський)
2002-2003 н.р. – Онищенко Н. (10 клас) – ІІ місце (учитель Ворох О.М.)
3.4. Науково-пошукова робота (МАН)
2005-2006 н.р. – Піхота Г. (11 кл.) – І місце, ІІІ (Всеукраїнський) етап (учитель Біцан О.А.).
2007-2008 н.р. – Сацюк В. (11 клас) – І місце – ІІ (міський) етап (учитель Ілясевич Н.В.).
2009-2010 н.р. – Ковальчук О. (9 клас) - І місце - ІІ (міський) етап (учитель Антонюк Л.А.);
Калюжний М. (9 клас) – ІІ місце - ІІ (міський) етап (учитель Антонюк Л.А.);
Пінчук О. (9 клас) – ІІІ місце - ІІ (міський) етап (учитель Антонюк Л.А.)
|